Zaalhockey

Zaalhockey vindt plaats in de wintermaanden, dus van december t/m februari. Het is een heel technisch spelletje, waardoor het uitermate geschikt is om juist de hockeyvaardigheid op peil te houden. Sterker nog, door zaalhockey begin je vaak een stuk beter aan het 2e deel van de veldcompetitie. We moedigen binnen MHCO dan ook aan dat je vanaf Onder-9 al gaat deelnemen aan zaalhockey.

Naast de zaalcompetitie trainen we vanaf begin december ook standaard in de zaal. Buiten is het weer vaak guur en kan het veld door winterse neerslag of vorst geruime tijd buiten gebruik raken.

In de zaal speel je 6 tegen 6 en gelden er voor een deel andere spelregels. Het is fysiek best uitdagend, omdat het spel echt snel gaat. De wedstrijden in de zaal worden vaak op zondag gespeeld en net als op het veld speel je ook "uit".

Voor de zaalcompetitie (trainingen en wedstrijden) wordt naast de veldcontributie een aparte zaalcontributie geheven. Zoals eerder gezegd is zaalhockey sneller en technischer dan veldhockey, waardoor het echt een aanrader is hieraan mee te doen.