Arbitrage

Hockey arbitrage

Scheidsrechters zijn voor MHC Ommen onmisbaar. Elke wedstrijd die gespeeld wordt hoort namelijk gefloten te worden door twee scheidsrechters die zich onafhankelijk kunnen opstellen en kennis hebben van de spelregels. En iedereen, van speler tot publiek waardeert het enorm wanneer een wedstrijd goed gefloten wordt.

Van zowel jeugdleden, ouders van jeugdspelers als ook van de senioren wordt verwacht dat zij zich actief opstellen als vrijwilliger binnen de club. Een van die bijdragen is het fluiten van wedstrijden.

Wij investeren daarom in de jeugdopleiding (iedereen vanaf 14 jaar haalt zijn scheidsrechterskaart) en een opleiding voor de ouders van jeugdleden en senioren. Naast theorie is er uitgebreid aandacht voor de praktijk en worden nieuwe scheidsrechters in de wedstrijd begeleid. Bovendien zorgen we dat iedereen die al een kaart heeft zijn kennis met enige regelmaat op peil kan houden door middel van een opfriscursus.

De meest actuele spelregels zijn te allen tijde te vinden op www.knhb.nl